O mnie


Tworzenie contentu
zarówno prostego jak i specjalistycznego




Postaw na profesjonalnego copywritera


PEŁNA OFERTA

Przykładowe artykuły na blogi


Branża motoryzacyjna:

Na polskim rynku motoryzacyjnym możemy spotkać zarówno nowoczesne auta, jak i te nieco starsze, które lata świetności mają za sobą. W przypadku nowoczesnych pojazdów, komfort ich użytkowania jest na wysokim poziomie, gdyż projektanci dbają o komfort podróży kierowcy i pasażerów. Sprawa miała się inaczej w przypadku starszych samochodów (przykładem może być Polonez), w których nie dbano nawet o komfort drgań przenoszonych na karoserie pojazdu. Było to spowodowane tym, że wybierak skrzyni biegów był połączony bezpośrednio ze skrzynią biegów, co powodowało wyczuwanie wszelakich ruchów skrzyni na lewarku biegów oraz na całym pojeździe. W nowoczesnych samochodach, gdzie zastosowano połączenia za pomocą cięgien lub linek, ten problem już nie występuje. Producenci byli zmuszeni do zastosowania wyżej wymienionych elementów, gdyż stałe połączenie lewarka ze skrzynią biegów było po prostu niemożliwe do wykonania (nie zawsze skrzynia w samochodach jest umieszczona centralne pod lewarkiem).

Budowa połączenia lewarka biegów ze skrzynią
W większości samochodów jeżdżących po polskich drogach, w przypadku manualnych skrzyń biegów, spotkać można dwa rodzaje połączenia lewarka biegów ze skrzynią biegów. W pierwszym przypadku jest to układ połączony za pomocą cięgien. Krótko mówiąc, są to metalowe pręty, które w odpowiedniej konstrukcji pozwalają na zmianę biegów. Poprzez liczne połączenia tych prętów, tego typu rozwiązanie jest dosyć awaryjne i często wymaga odpowiedniego smarowania, aby biegi płynnie działały. Drugim przykładem jest linka zmiany biegów, dzięki której nie ma problemu z awaryjnością takiego układu, a ewentualne koszty wymiany ograniczone są do minimum.

Łukasz

Ogólnie:

Wiele osób zastanawia się, na jakie koszty należy nastawiać się, w przypadku chęci zakupu nowej bramy do garażu pojedynczego lub podwójnego. Na rynku można spotkać wielu producentów bram garażowych, a więc finalna cena może u każdego z nich może się różnić, w zależności od domówionych dodatków lub wybrania okleiny czy też kolorystyki bramy.

Brama garażowa pojedyncza
Aby optymalnie wykonać otwór na bramę garażową na jeden pojazd, należy wziąć pod uwagę minimalny wymiar światła na minimum 2,3 metra. Oczywiście bramę można zamówić w mniejsze otwory, aczkolwiek wjeżdżanie samochodem do takiego pomieszczenia może być nieco utrudnione. Optymalna wysokość to minimum 195 centymetrów. Jeśli mamy możliwość wykonania większego otworu (czy też aktualny, gotowy otwór jest nieco większy niż podane wcześniej wymiary), warto zainteresować się bramą szerszą, gdyż nigdy nie wiadomo, jaki samochód będziemy posiadać w przyszłości, a większa brama pozwala na zdecydowanie lepszy wjazd i automatycznie więcej miejsca do wprowadzania różnych rzeczy do pomieszczenia garażu.

Bram dla dwóch pojazdów
Jeśli do dyspozycji mamy naprawdę spory garaż, wybór bramy pojedynczej ale za to odpowiednio szerokiej będzie najlepszym rozwiązaniem. Optymalna wielkość takiej bramy to 5 metrów szerokości oraz 2,2 metra wysokości. Takie wymiary pozwalają na swobodne korzystanie z garażu. Na rynku dostępne są modele, które pozwalają na uzyskanie szerokości maksymalnie 6 metrów, więc warto wziąć to pod uwagę, jeśli planujemy wykonać otwór pod bramę – czy lepiej będzie zastosować dwie bramy pojedyncze czy jedną, podwójną.

Ile to wszystko kosztuje?
Najważniejsza kwestia dla większości inwestorów to zdecydowanie koszty, dlatego przed wyborem bramy, warto przekalkulować kilka opcji. Jeśli posiadamy naprawdę spory garaż na dwa pojazdy i otwór w ścianie pozwala na szeroką bramę garażową, to zdecydowanie będzie to najlepsza i najtańsza opcja, ponieważ zakup szerokiej, pojedynczej bramy jest nieco tańszy, aniżeli zakup dwóch, pojedynczych bram jednak wiąże się z większymi kosztami podczas użytkowania. Nie można określić tutaj jednoznacznej ceny za bramy, aczkolwiek uśredniając ceny różnych producentów, przy tak szerokiej bramie, inwestor musi liczyć się na koszty w okolicach 6000-7000 zł (mowa tutaj o bramie o wymiarach 5 metrów szerokości oraz 2,1 m wysokości). W przypadku pojedynczych bram garażowych, ich koszt mieści się w granicy 3000 zł, czyli teoretycznie zakup dwóch bram pojedynczych równa się zakupie jednej podwójnej, aczkolwiek w przypadku pojedynczej bramy, zużycie energii, jak i zużycie materiałów są mniejsze, gdyż nie zawsze potrzebujemy otwierać obie bramy.

Łukasz


Tłumaczenia tekstów

Przykładowe realizacje

Angielski

Hiszpański

Niemiecki

Rosyjski

Ukraiński